Programul Start-up Nation 2024

  • Finanțare nerambursabilă: maximum 250.000 lei;
  • Contribuție proprie: minim 10% / 15% / 20% (cu cât procentul este mai ridicat cu atât crește punctajul proiectului);
  • Tip finanțare: ajutor de minimis;
  • Condiții în cadrul programului: înființarea și menținerea (minimum 24 de luni), a cel puțin 2 locuri de muncă;
  • Etape:
    • Înscrierea la cursurile de competențe antreprenorială (online);
    • Depunerea proiectului (numai pentru cei care au absolvit cursurile de formare);
  • Accesul în cadrul programului:
    • Înscrierea la cursurile de antreprenoriat: primul venit-primul servit;
    • Finanțarea proiectului: în ordina descrescătoare a punctajelor;
  • Sesiune depunere: octombrie 2024.

Cine poate beneficia?

  • în cadrul Pilonului 1: Activarea potențialului antreprenorial al tinerilor: tineri sub 30 de ani din toate regiunile României;
  • în cadrul Pilonului 2: Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă: tineri cu vârste între 30 și 35 ani sau persoane aflate în căutarea unui loc de muncă / șomeri / șomeri de lungă durată sau persoane inactive / persoane din grupurile dezavantajate pe piața muncii / persoane reîntoarse în țară, din toate regiunile (mai puțin București-Ilfov);

Condiții de eligibilitate pentru firmă:

  • Firmă înființată de persoane fizice absolvente ale cursurilor de antreprenoriat (reprezentantul legal, acționarul unic/acționarul majoritar și administrator);
  • Societatea are sediul social și implementează afacerea în regiunea de dezvoltare în care are domiciliul persoana fizică absolventă a cursurilor de antreprenoriat;
  • Firma se incadreaza in categoria IMM;
  • Codul CAEN pentru care se solicită finanțare este eligibil în cadrul Programului și autorizat până la momentul plății;
  • Nu are datorii la bugetul general consolidat;

Ce coduri CAEN sunt eligibile?

  • Toate codurile CAEN, mai puțin cele privind activitățile de mai jos.

Nu se acordă finanțare pentru:

  • activități de prelucrare și comercializare a produselor pescărești și de acvacultură, în cazul în care cuantumul ajutoarelor este stabilit pe baza prețului sau a cantității de produse achiziționate sau introduse pe piață;
  • activități legate de producția primară a produselor agricole;
  • activități legate de producția primară de produse pescărești și de acvacultură;
  • activități de prelucrare și comercializare ale produselor agricole, în unul din următoarele cazuri: a) atunci când valoarea ajutorului este stabilit pe baza prețului sau a cantității produselor de acest tip achiziționate de la producătorii primari sau introduse pe piață de întreprinderile respective; b) atunci când ajutorul este condiționat de a fi parțial sau integral transferat producătorilor primari.
  • producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool, substanțe aflate sub control național, plante, substanțe și preparate stupefiante și psihotrope;
  • producție sau comercializare de produse energetice definite potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, activități de leasing;
  • activități legate de export către țări terțe sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantitățile exportate, ajutoarelor destinate înființării și funcționării unei rețele de distribuție sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
  • ajutoarele condiționate de utilizarea preferențială a bunurilor și serviciilor naționale față de bunurile și serviciile importate;

Ce se poate achiziționa prin proiect?

  • Echipamente tehnologice (cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor musicale). În această categorie sunt incluse și: mijloacele fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță, echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
  • Achiziția de sisteme, instalații și echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare; Exemple de echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare: stații de încărcare electrice, pompe de căldură, mini-eoliene, compresoare aer, panouri și / sau sisteme fotovoltaice, panouri solare, stații sortare – reciclare deșeuri Energie din surse regenerabile sau „energie regenerabilă” înseamnă Energie din surse regenerabile nefosile, respectiv energie eoliană, solară (solară termică și solară fotovoltaică) și geotermală, energie ambientală, energia valurilor, energie hidroelectrică, biomasă, gaz de depozit, gaz provenit din instalațiile de epurare a apelor uzate și biogaz;
  • Cheltuielile pentru înființarea întreprinderii (maximum 1000 lei). Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea contractului de acordare a AFN;
  • Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale;
  • Salariile, utilitățile (energie electrică, apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de producție; Pentru aplicanții, care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maximum 60.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate în urma verificării formularului de înscriere la finanțare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont;
  • Site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității, semnătură electronică, echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete (plafoane maxime:  Laptop/Notebook, valoare maximă 5500 lei, Computer desktop – 6.500 lei, videoproiector – 3.600 lei, Imprimantă – 6.000 lei, Multifuncţională – 14.000 lei, Tabletă – 2.500 lei. Cheltuiala cu semnătura electronică este eligibilă și înainte de semnarea acordului de finanțare);
  • Consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului Program și pentru implementarea proiectului (maximum 10.000 lei) (Această activitate poate fi efectuată înainte de semnarea contractului de acordare a AFN);
  • Două plăcuțe informative (în valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei din valoarea cheltuielilor eligibile) (pentru locația unde se implementează proiectul; una indoor și una outdoor) (obligatoriu);
  • Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului (pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului).

Notă: Activele achiziționate trebuie să fie noi (și nu prin sistem leasing). Ajutorul financiar va fi acordat numai dacă acestea există la locul implementării proiectului și după caz, sunt puse în funcțiune, cu respectarea reglementărilor tehnice aplicabile.

 

Serviciile noastre de consultanță:



  • Evaluăm eligibilitatea proiectului – Gratuit;

  • Oferim consultanță pentru accesarea finanțării;

  • Redactăm proiectul și cererea de finanțare necesare depunerii proiectului;

  • Depunem cererea de finanțare;

  • Redactăm răspunsurile pentru cererile de clarificări (dacă este cazul);

  • Oferim consultanță pentru semnarea acordului de finanțare;

  • Oferim consultanță pentru implementarea proiectului;

  • Oferim consultanță pentru realizarea achizițiilor/plăților;

  • Realizăm și depunem dosarul pentru decontare.

Verifică eligibilitatea - GRATUIT